Etäkoulutus: Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä

Kun työtä tehdään etänä eikä muiden kanssa olla yhteydessä kasvotusten, tilanteet voivat olla haasteellisia ja edellyttävät monien asioiden samanaikaista onnistumista. Hyvin suunnitellun viestinnän lisäksi on myös osattava valita oikea väline ja tapa, jolla toista lähestyy.

Koulutuksessa opetellaan niin kirjallisen kuin suullisen viestinnän asioita ja puhutaan myös etätyön mukanaan tuomista tilanteista. Käydään läpi, miten lähestyä asiakasta sähköpostilla, puhelimella, etätapaamisissa Teamsissa tai Zoomilla tai erilaisin pikaviestein ja ääniviestein. Lisäksi annetaan esimerkkejä, miten yhteydenpitoon kannattaa valmistautua, mitä tulee pitää mielessä tilanteen aikana ja millainen jälkivaikutelma asiakkaalle on mahdollista jättää, jotta hän kokee tilanteen hyvin hoidettuna.

Aamupäivän mittaisen tilaisuuden aikana on tarkoitus keskustella myös omista kokemuksista – niin hyvistä kuin huonoista – ja jakaa tietoa siitä.

Ohjelma

8.50 etäyhteyden avaaminen

9.00
Asiakassuhteen hoitaminen sähköisesti ja etätyössä

Miten huomioin asiakkaan etäyhteyden avulla parhaalla mahdollisella tavalla

  • Miten valmistaudun etätapaamiseen?
  • Mitä asioita pitää ottaa huomioon, ja miten ne kannattaa toteuttaa?
  • Mitä asioita tulee välttää? Miten ne voi välttää?

Miten toimin, kun lähestyn asiakasta

  • sähköpostilla
  • puhelimella
  • Teamsissa tai Zoomilla
  • erilaisin pikaviestein
  • ääniviestein?

Selkeä malli asiakkaan yhteydenottoon ja tavoitteiden saavuttamiseen

Koulutuksen lopussa tehdään tehtäviä, joissa harjoitellaan ja kerrataan koulutuksen teoriaosuuden asioita ja sovelletaan tietoa käytäntöön.

12.00
Tilaisuus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin järjestämän koulutuksen peruutusehdot löytyvät koulutuksen esittelysivulta.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen

Vaikuta ja verkostoidu

– LIITY JÄSENEKSI KAUPPAKAMARIIN