Etäkoulutus: Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Helsingin seudun kauppakamarin valmennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen

• ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
• ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
• osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
• ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
• sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
• osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Ohjelma

1. päivä

9.00
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen
• Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
• Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
• Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen
• asiakkuuden elinkaari
• myynnin volyymi
• potentiaali
• kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä
• Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
• Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit
• Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
• Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00
Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

2. päivä

9.00
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management
• Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
• Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät
• Key Account – toiminnan tavoitteet
• KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen
• Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
• Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
• Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen
• Avainasiakkuuden analysointi
• Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
• Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
• Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
• Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00
Tilaisuus päättyy

Helsingin seudun kauppakamarin järjestämän koulutuksen peruutusehdot löytyvät koulutuksen esittelysivulta.

Lisätietoja ja ilmoittautuminen.

Vaikuta ja verkostoidu

– LIITY JÄSENEKSI KAUPPAKAMARIIN