Totti Karpela: Kun paha mieli purkautuu chatin tai puhelun välityksellä

Kevät 2020 on pandemian tuomien erilaisten haasteiden sekä muutoksen johdosta hyvin poikkeuksellinen myös organisaatioille sekä ammattilaisille. Olemme jo nyt voineet lukea mediasta, miten ilmapiiri työpaikoilla on kiristynyt, puhelinpalvelut ovat ruuhkautuneet ja sähköinen viestintä asiakkaiden suunnalta muuttunut osittain jopa avoimen vihamieliseksi – monet kamppailevat oman jaksamisensa kanssa niin arjessa kuin työssään. Kevään poikkeustilanne heijastuu organisaatioiden toimintaan ja ammattilaisten toimenkuviin monin tavoin.

Asiakaspalvelijat ovat kovien työpaineiden keskellä ja saavat valitettavasti samalla osansa ihmisten stressistä, huolista ja peloista. Ammattilaisilla olisikin hyvä olla ymmärrys sekä käytännönläheiset työkalut miten tunnepitoisia ja haastavia palvelutilanteita saadaan tehokkaammin hallintaan – omaa jaksamista unohtamatta.

Asiakkaan onnistunut kohtaaminen kevään poikkeustilanteen aiheuttamissa haastavissa ja tunnepitoisissa tilanteissa edellyttää erityistä herkkyyttä ja vuorovaikutusosaamista – rautaisen palveluasenteen lisäksi.

Kun chat- tai puhelinpalvelu on ruuhkautunut, palvelutilanteeseen käytettävä aika kortilla, asiakkaita jatkuvaksi jonoksi saakka odottamassa – saattaa asiakas olla voimakkaan tunnetilan vallassa jo ennen kuin palvelutilanne on alkanutkaan. Miten ammattilainen avaa pelin, saa tilanteen haltuun, ratkaisee ja päättää kohtaamisen onnistuneesti?

Koulutus tarjoaa asiakaspalvelun ammattilaisille työkaluja onnistuneeseen vuorovaikutukseen ja soveltuvat toimintamallit lyhytkestoisten, tunnepitoisten kohtaamisten hallintaan onnistuneesti ja ammattimaisesti.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen tästä.

VAIKUTA JA VERKOSTOIDU – LIITY JÄSENEKSI KAUPPAKAMARIIN