Etäkoulutus: Key Account Manager (KAM) -ajokortti®

Haluatko hoitaa avainasiakkuuksia määrätietoisesti ja tuloksellisesti?

Valmennus on tarkoitettu omissa organisaatioissaan asiakkuuksista vastaaville henkilöille, jotka haluavat lisätävalmiuksiaan vastata kovenevan kilpailun luomiin asiakkuuksien johtamisen haasteisiin.

Haluatko saada käytännönläheisiä toimintamalleja ja ideoita, joita voit soveltaa omassa työssäsi?

Tervetuloa hakemaan keinoja ja uusia näkökulmia avainasiakkuuksien määrätietoiseen hoitamiseen!

Key Account Manager (KAM) -ajokortin® jälkeen

  • ymmärrät asiakasuskollisuuden, kannattavuuden ja tyytyväisyyden merkityksen
  • ymmärrät kokonaisvaltaisen avainasiakasajattelun mahdollisuudet liiketoiminnan edistäjänä
  • osaat hyödyntää Key Account Managementin mahdollisuudet
  • ymmärrät kohderyhmäajattelun, segmentoinnin ja positioinnin merkityksen
  • sinulla on työkaluja asiakkuuksien kehittämiseen ja johtamiseen
  • osaat kehittää asiakasprosessien hallintataitojasi.

Ohjelma

1. päivä

9.00
Asiakassuhteiden hallinta ja johtaminen

Johdatus asiakassuhteiden hallintaan ja johtamiseen

  • Asiakkuuden kolmiyhteys: asiakastyytyväisyys, -uskollisuus, -kannattavuus
  • Aidon asiakaslähtöisyyden rakentaminen organisaatioon
  • Asiakaskannan analysointi ja strategiset valinnat

Näkökulmia asiakasaktiviteettien ohjaukseen

  • asiakkuuden elinkaari
  • myynnin volyymi
  • potentiaali
  • kannattavuus

Asiakaskannattavuus asiakkuuksien johtamisen kulmakivenä

  • Kannattavat ja arvokkaat asiakkuudet
  • Asiakaskannattavuuden parantaminen käytännössä

Asiakkuuden hoitomallit

  • Miten huomioida asiakkuuden luonne hoitomallin rakentamisessa?
  • Hoitomallien rakentaminen ja käyttöönotto

16.00
Ensimmäinen seminaaripäivä päättyy

2. päivä

9.00
Key Account Managementin kehittäminen omassa yrityksessä

Asiakkuuksien johtaminen ja Key Account Management

  • Key Accountit ja asiakkuusportfolion johtaminen
  • Yksittäisten Key Accountien johtaminen

Key Account Managementin kriittiset menestystekijät

  • Key Account – toiminnan tavoitteet
  • KAMin menestystekijöiden realisointiin liittyvät keinot ja toimintatavat

Key Account Management -prosessin syventäminen

  • Key Account Management – prosessin syventämisen vaiheet
  • Vaihtoehtoisia organisoitumisia Key Account Managementiin
  • Raportoinnin hyödyntäminen Key Account Managementissä

Key Account Management-toiminnan suunnitelmallinen kehittäminen

  • Avainasiakkuuden analysointi
  • Asiakaskohtaiset tavoitteet – millaisia toiminnallisia tavoitteita yksittäisille Key Accountille
  • Asiakkuuden syventäminen – lisää kasvua ja kannattavuutta
  • Vaikuttavat ja tehokkaat asiakaskohtaamiset yksittäisten Key Accountien kanssa
  • Tavoitteista konkretiaan – miten rakennan KAM:ia tukevan toimintasuunnitelman

16.00
Tilaisuus päättyy

Kahvitauko klo 8.45, 10.15 ja 14.00. Lounastauko klo 12.-12.45

Lisätietoja ja ilmoittautuminen.

Påverka och nätverka

- BLI MEDLEM I HANDELSKAMMAREN