Kauppakamarin viestintäpäivä: Viestinnän suhdepäivä

Kestävästi menestyvien organisaatioiden on käytävä keskustelua ja rakennettava suhteita yhä useampien tahojen kanssa: asiakkaiden, sijoittajien, kumppaneiden, median, kansalaisjärjestöjen, viranomaisten. Elämme verkottuneessa yhteiskunnassa, jossa onnistumiset tai ongelmat heijastuvat nopeasti sidosryhmästä toiseen. Siksi kaikkia näitä suhteita ja yrityksen kaikkea viestintää on johdettava kokonaisuutena, kunkin sidosryhmän ominaispiirteet tunnistaen.

Uusi suhdetoiminta on yhteisten käsitysten rakentamista yrityksen ja sen keskeisten sidosryhmien välillä. Näitä asioita käsitellään tarkemmin Viestinnän suhdetoimintapäivässä.

Viestinnän suhdepäivässä käsitellään muun muassa miten hoidetaan:

  • mediasuhteita
  • asiakassuhteita
  • sidosryhmäsuhteita.

Ja mikä on organisaation koko henkilöstön rooli suhdetoiminnassa ja brändin rakentamisessa.

Koulutus sisältää runsaasti käytännönläheisiä esimerkkejä sekä omakohtaisia kokemuksia menestyksekkäiden viestintäoperaatioiden taustoista.

Ohjelma

8.45 Ilmoittautuminen ja aamukahvi

9-10 Median toimintamallit ja odotukset yritysten ja yhteisöjen viestinnälle

10-12 Mediasuhteiden hoito: miten saan viestini läpi mediassa?

  • Julkisuuden pelisäännöt ja 2020-luvun uutiskriteerit
  • Medioiden toimintatavat ja eri medioiden erot
  • Tuloksellisen viestijän työkalupakki
  • Mainekriisit ja niiden hoito
  • Esimerkkejä: Miten herättää median mielenkiinto?

13-14 Asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoidon perusteet

  • Miten johtaa viestinnän kokonaisuutta
  • Lupaus johtamisen työkaluna
  • Miten suunnittelen erottuvan lupauksen

14-16 Asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoito

  • Tehokkaan asiakasviestinnän elementit
  • Keskeisten sidosryhmien tunnistaminen
  • Viestinnän ja markkinoinnin yhteistyö
  • Henkilöstön rooli suhdetoiminnassa ja viestinnässä
  • Esimerkkejä tuloksellisesta asiakas- ja sidosryhmäsuhteiden hoidosta

12-13 Lounas
14 Iltapäiväkahvi

Mikäli yrityksestä osallistuu samaan koulutukseen useampi henkilö, ensimmäinen osallistuja maksaa täyden hinnan ja sitä seuraavat -10 %. Hintoihin lisätään ALV 24 %. Hintaan sisältyy aamukahvi, lounas, iltapäiväkahvi sekä aineisto, joka lähetetään osallistujille sähköpostitse kaksi arkipäivää ennen koulutusta.

Peruutusehdot

Etunimi* Sukunimi* Yritys* Puhelin* Sähköposti*
Laskutusosoite*
Laskulla näkyvä viite, tilausnumero tms
Minulla on yrityksen saama 100 €:n arvoinen koulutusseteli (Ota seteli täytettynä mukaan koulutukseen) KylläEi
Erityisruokavalio Muuta

PÅVERKA OCH NÄTVERKA - BLI MEDLEM I HANDELSKAMMAREN