Pohjanmaan kauppakamarin Eat Out -kampanja saa uuden vetäjän, kun kokkolalainen Kipinä Event Oy tarttuu ohjaksiin kesästä 2025 alkaen. Kampanjan painopiste siirtyy entistä vahvemmin mukana olevien ravintoloiden brändin vahvistamiseen ja näkyvyyden kasvattamiseen.
– Olen tyytyväinen, että jo perinteikäs Eat Out -kampanja jatkuu osaavissa käsissä. Toivottavasti yhä useampi innostuu lähtemään nimen mukaisesti ulos syömään ja testaamaan alueen monipuolista ravintolatarjontaa, sanoo kauppakamarin elinvoimavaliokunnan puheenjohtaja ja Visit Kokkolan toimitusjohtaja Teea Pietilä.
Vahvat juuret – uudet, raikkaat tuulet
Eat Out -kampanja on järjestetty jo seitsemänä kesänä Kokkolan ja Pietarsaaren seudulla, ja sen tavoitteena on aktivoida asukkaita ja matkailijoita löytämään alueen ravintolat ja kahvilat. Tapahtuman on järjestänyt Pohjanmaan kauppakamarin Kokkolan ja Pietarsaaren elinvoimavaliokunta, ja sitä on kehitetty ravintoloiden toiveita kuunnellen. Vuosien varrella on palkittu mm. viihtyisin terassi, paras asiakaspalvelija, paras annos sekä paras palvelu.
– Uuden toteuttajan myötä konsepti päivittyy tähän päivään, ja mukana olevat ravintolat saavat entistä enemmän näkyvyyttä. Kampanja on aina toiminut Kokkolan ja Pietarsaaren seudulla maantieteelliset rajat ylittäen, ja on hienoa, että se jatkaa sellaisena myös tulevaisuudessa, toteaa elinvoimavaliokunnan sihteeri, kauppakamarin markkinointikoordinaattori Emilia Lidsle.
Eat Out 2025 – Brändää ravintolasi osana uutta konseptia
Eat Out 2025 tuo esiin ravintoloiden parhaat puolet ja aidot tarinat. Tavoitteena on rakentaa ravintoloille pitkäkestoista brändiarvoa sekä laajentaa kampanjaa jatkossa myös muille alueille. Maksulliseen kampanjaan osallistuvat ravintolat saavat käyttöönsä videotuotantoa, valokuvia sekä sosiaaliseen mediaan räätälöityä sisältöä ja maksettua mainontaa kesän ajalle. Kampanjan tuottamat materiaalit jäävät ravintoloiden omaan käyttöön.
Kipinä Eventin toimitusjohtaja Erica Roiko kertoo olevansa hyvän ruoan ystävä, joka innostuu tunnelmallisista ravintoloista ja kiinnostavista yrittäjätarinoista. Hänen mukaansa ravintolan arki on usein hyvin käytännöllistä, eikä syvälliselle brändimarkkinoinnille jää aikaa – tähän tarpeeseen Kipinä Event haluaa vastata.
– Ihmiset rakastavat tarinoita yritysten takana. Yritysten arvojen esiintuominen tyylikkäällä ja modernilla tavalla jää mieleen ja tuo toimintaan syvyyttä. Tarinat jäävät ihmisten mieliin vuosiksi ja tuovat ravintolan lähemmäksi asiakasta. Jokainen yritys pyrkii mieleenpainuvaan markkinointiin, ja siinä Eat Out pyrkii auttamaan. Ammattiylpeys ja hyvä asiakaspalvelu kertovat laadusta ja luovat kilpailuetua – nämä arvot haluamme nostaa esiin. Olen iloinen, että voimme jatkaa kauppakamarin aloittamaa tärkeää työtä seudun ravintoloiden tunnettuuden edistämisessä, Roiko sanoo.
Kampanja toteutetaan pääosin sosiaalisessa mediassa kesä–elokuussa. Laajempaan brändimateriaalituotantoon valitaan kymmenen ravintolaa, ja kumppanit kootaan huhtikuun aikana. Lisäksi tarjolla on kevyempiä näkyvyyspaketteja.
Lisätietoja:
Erica Roiko, toimitusjohtaja, Kipinä Event Oy, erica.roiko [at] kipinaevent.fi, 045 351 5481
Emilia Lidsle, markkinointikoordinaattori, Pohjanmaan kauppakamari, emilia.lidsle [at] chamber.fi, 044 491 0077