Från idé till ikon – Bygg ett varumärke som ger resultat

Hur får man sitt varumärke att sticka ut, skapa förtroende och faktiskt bidra till affärer? Hur ska man jobba med sitt varumärke på olika plattformar, på sociala medier, den egna webbsidan och i mötet med kunden?
Ett starkt varumärke gör mer än att se bra ut – det kan göra att du kan ta mera betalt, ge återkommande kunder och göra marknadsföringen mer effektiv. Men hur gör man i praktiken?

I den här föreläsningen delar Elin Nyman med sig av insikter och metoder från över tio år som designer och varumärkesstrateg.  Denna kurs riktar sig för dig som vill att ditt varumärke ska göra mer än bara se bra ut – det ska jobba för dig.

Kursen genomförs och är uppdelad under två tillfällen den 29 januari och 12 februari 2026.

Program:

Innehåll modul 1 den 29 januari

  • Vad är ett varumärke och varför är det en av företagets viktigaste tillgångar?
  • Vilka är grundstenarna i varumärkesarbetet? Och hur gör man för att bygga ett starkt varumärk
  • Företagets målgrupp – vet du vem du pratar med?
  • Stick ut bland konkurrenterna! Hur definierar man företagets USP:s (Unique selling points)?

Övning/diskussion: Vi jobbar med grundstenarna i just ditt företags varumärke. Olika övningar och frågor hjälper dig att bena ut sånt som företagets vision, mission, värderingar och varumärkeslöfte.

Innehåll modul 2 den 12 februari

  • Visuell profil – företagets unika lookTone of voice – HUR ska vi prata med vår målgrupp?
  • Vår story, vårt hjärta
  • När är det dags att ta in en expert -och hur går processen till?

Övning/diskussion: Hur kunde vårt företag dra nytta av en starkare profil/brand?

Annulleringsvillkor

Annulleringsvillkor

Anmälningar till kurser som är ordnade av Österbottens handelskammare är bindande men anmälningar kan annulleras avgiftsfritt senast under kursens sista anmälningsdag. Annulleringar efter att anmälningstiden har gått ut faktureras med hälften av deltagaravgiften. Annulleringar som görs två dagar innan kursen eller senare faktureras med hela deltagaravgiften. Vid sjukdomsfall faktureras halva deltagaravgiften. Företaget kan dock skicka en annan anställd istället för den som har blivit förhindrad eller insjuknat.

På hybridkurserna är det möjligt att ändra om sitt deltagande från distans till på plats, eller vice versa, fram till kursens sista anmälningsdag.

Villkor för att kurser ska anordnas är att antalet deltagare uppgår till minimiantal per kurs.

visa mindre

    Yksityisyydensuoja
    Pohjanmaan kauppakamari

    Käytämme sivuillamme evästeitä takaamaan sen, että palvelumme on tehokas ja käyttäjäystävällinen. Sivuston tallentamia evästeitä voidaan käyttää tilastotietojen tuottamiseen sekä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi eri päätelaitteilla.

    Välttämättömät evästeet

    Välttämättömiä evästeitä käytetään sivuston kieliversioiden käyttöön ja hallintaan ja sivuston ylläpidon hallintaan.

    Kolmannen osapuolen evästeet

    Kolmannen osapuolen evästeitä käytetään kävijätilastointia ja käyttäjien tekemien valintojen tallentamista varten.

    Evästeiden avulla kerätään tietoja esim:
    - sivuston kävijämäärästä
    - käytetystä selaimesta
    - käytettävistä sivustoista ja toiminnoista