Uusi Coastline on ilmestynyt – punaisena lankana vastuullisuus

Pohjanmaan vientirannikon yrityselämää, ihmisiä ja ilmiöitä esittelevä englanninkielinen Coastline on ilmestynyt. Coastline on Suomessa ainutlaatuinen seutumarkkinoinnin julkaisu, sillä se on yritysten ja organisaatioiden itse kustantama. Coastline on vakiinnuttanut paikkansa näyteikkunana ja käyntikorttina alueen osaamiseen ja toimeliaisuuteen. Samoihin kansiin on koottu elinkeinoelämän menestystarinat ja lukuisien eri alojen asiantuntemusta. Julkaisun pääkohderyhmä ovat kansainväliset liike-elämän kontaktit, ja lehti onkin erinomainen työkalu Pohjanmaan ja Keski-Pohjanmaan yritysten sekä koko alueen markkinointiin.

– Olemme ylpeitä siitä, että meillä on taas korkealuokkainen ja ajantasainen julkaisu, jonka avulla voimme maailmalla kertoa alueemme ainutlaatuisuudesta ja menestyvistä yrityksistä. Seutumme profiloituu edelleen vahvasti vientivetoisena, ja tulevat miljardi-investoinnit kasvattavat viennin osuuttamme entisestään, sanoo Pohjanmaan kauppakamarin toimitusjohtaja Paula Erkkilä.

Coastlinen tuoreen numeron kantavana teemana on liike-elämän tämän hetken kuumin aihe, vastuullisuus. Suomi ja suomalaiset yritykset ovat menestyneet erinomaisesti vastuullisuuden eri osa-alueilla lukuisissa kansainvälisissä vertailuissa.

– Yritysten vastuullisuus on muuttunut lyhyessä ajassa kautta linjan entistä strategisemmaksi, tavoitteellisemmaksi ja organisoidummaksi. Yhä useampi yritys näkee vastuullisuustyön kustannusten sijaan investointina. Kauppakamarimme alueella näiden edelläkävijäyritysten joukko on suuri. Lehden lukijoille ei jää epäselväksi, että investointi Suomeen ja Pohjanmaalle on investointi vastuullisuuteen, toteaa kauppakamarin johtaja Mikael Hallbäck.

Mittavan elinkeinoelämäkattauksen lisäksi lehti kertoo alueelle nousevasta ainutlaatuisesta akkukeskittymästä unohtamatta faktoja Suomesta ja seudusta. Se tarjoaa myös kevyempiä juttuja suomalaisesta jääkiekkohulluudesta, avantouinnin terveysvaikutuksista sekä metsiemme puhtaista antimista ja jokamiehenoikeuksista.

Coastlinea on julkaistu vuodesta 1988 lähtien. Julkaisijana on Pohjanmaan kauppakamari ja tuotannosta vastaa digi- ja viestintätoimisto Morgan Digital. Coastlinen painos on 8000 kappaletta, ja jakelun hoitavat pääosin lehdessä esiintyvät yritykset ja organisaatiot. Verkkojulkaisu löytyy osoitteesta www.coastline.fi.