KPI-mittarit: Tiedämmekö, mitä meidän oikeasti tulee tietää?

Mittaamisesta sanotaan, että sitä saa mitä mittaa, ja hyvä niin. Mittaamisen nerokkuus perustuu siihen, että mittarit kohdistetaan täsmällisesti ja oikein. Tyypillinen ongelma KPI-mittareissa (Key Performance Indicators) on, että ne eivät linkity juuri mitenkään yhtiön bisnekseen, strategiaan tai tavoitteisiin. Ne on nimetty miettimättä, millainen yhtiö haluaa olla ja mitä pitäisi tehdä, jotta sinne päästään.

Lue PwC:n Jari Viljasen kirjoittama artikkeli KPI-mittareista

Yksityisyydensuoja
Pohjanmaan kauppakamari

Käytämme sivuillamme evästeitä takaamaan sen, että palvelumme on tehokas ja käyttäjäystävällinen. Sivuston tallentamia evästeitä voidaan käyttää tilastotietojen tuottamiseen sekä parhaan mahdollisen käyttökokemuksen tarjoamiseksi eri päätelaitteilla.

Välttämättömät evästeet

Välttämättömiä evästeitä käytetään sivuston kieliversioiden käyttöön ja hallintaan ja sivuston ylläpidon hallintaan.

Kolmannen osapuolen evästeet

Kolmannen osapuolen evästeitä käytetään kävijätilastointia ja käyttäjien tekemien valintojen tallentamista varten.

Evästeiden avulla kerätään tietoja esim:
- sivuston kävijämäärästä
- käytetystä selaimesta
- käytettävistä sivustoista ja toiminnoista