Betjäningstider

Elektroniska ursprungscertifikat och övriga dokument som ska bestyrkas elektroniskt handläggs två gånger per dag (må-fr), kl. 11 och kl. 14. På förmiddagen bekräftas de dokument som inkommit samma dag före kl. 11 och de som inkommit föregående dag på eftermiddagen och kvällen. På eftermiddagen bekräftas de dokument som inkommit under dagen.

I brådskande fall försöker vi betjäna er så snabbt som möjligt. Om dokumenten är brådskande så ring Micaela i första hand. Backup är Pirjo och Carina.

För dokument som kräver manuell underskrift och stämpel ska man boka tid senast en arbetsdag på förhand per telefon till det kontor där man vill uträtta ärendet:
Micaela, Jakobstad
Pirjo, Vasa
Carina, Karleby

Manuellt signerade och stämplade dokument som ska returneras per post, kommer att postas följande arbetsdag efter att ansökan anlänt till handelskammaren.

Leveranstiden för ATA carnet-dokument är fortsättningsvis fem arbetsdagar.

De gånger som kontoren är helt stängda så meddelar vi som tidigare per e-post åt de som är registrerade i tjänsten vientiasiakirjat.fi.

Telefonnumren för tidsbokning av manuell signering och vid brådskande fall:

Micaela,  tfn 044 555 6924
Pirjo, tfn 050 431 6949
Carina, tfn 044 782 6332

Påverka och nätverka

- BLI MEDLEM I HANDELSKAMMAREN