Elektroniska ursprungscertifikat och övriga dokument som ska bestyrkas elektroniskt handläggs två gånger per dag (må-fr), kl. 11 och kl. 14. På förmiddagen bekräftas de dokument som inkommit samma dag före kl. 11 och de som inkommit föregående dag på eftermiddagen och kvällen. På eftermiddagen bekräftas de dokument som inkommit under dagen.
I brådskande fall försöker vi betjäna er så snabbt som möjligt. Om dokumenten är brådskande så ring Carina i första hand. Backup är Emmi.
Sommarens öppettider
7.7 -1.8
Alla våra kontor är stängda.
Under de här veckorna dejourerar Helsingforsregionens handelskammare gällande alla utrikesdokument.
Tjänsten för utrikesdokument vientiasiakirjat.fi meddelar automatiskt att alla ansökningar som riktar sig till Österbottens handelskammare ska skickas till Helsingforsregionens handelskammare.
Kontaktuppgifterna till Helsingforsregionens handelskammare:
tfn 09 228 601
asiakirjatiimi@helsinki.chamber.fi
För dokument som kräver manuell underskrift och stämpel ska man boka tid senast en arbetsdag på förhand per telefon till kontoret i Karleby där dokumenten stämplas.
Manuellt signerade och stämplade dokument som ska returneras per post, kommer att postas följande arbetsdag efter att ansökan anlänt till handelskammaren.
Leveranstiden för ATA carnet-dokument är fem arbetsdagar.
De gånger som handelskammaren är helt stängd så meddelar vi per e-post åt dem som är registrerade i tjänsten vientiasiakirjat.fi.
Telefonnumren för tidsbokning av manuell signering och vid brådskande fall:
Carina, tfn 044 782 6332
Emmi, tfn 044 491 6898