KPI-mätare: Vet vi vad vi egentligen borde veta?

Det sägs att vid en mätning så får man det man mäter, och bra så. Finessen med mätning bygger på att mätarna är exakt och rätt justerade. Ett typiskt problem vad gäller KPI-mätare (Key Performance Indicators) är att de nästan inte alls är kopplade till företagets business, strategi och målsättningar.  De har angetts utan att man tänkt på hurdan företaget vill vara och vad man borde göra för att nå dit.

Läs artikeln som Jari Viljanen på PwC har skrivit om KPI-mätare

Integritetspolicy
Österbottens handelskammare

Vi använder cookies för att webbplatsen ska fungera på ett effektivt och användarvänligt sätt. Cookies används bland annat för bästa möjliga användarupplevelse för och för att analysera vår trafik.

Nödvändiga kakor

Nödvändiga kakor finns på webbplatsen för användning och hantering av språkversioner och för att webbplatsen ska fungera korrekt.

Tredjepartskakor

Tredjepartskakor används för besökarstatistik och för att spara användarens val.

Information samlas t.ex. in om:
- webbplatsens besökarstatistik
- val av webbläsare
- tillgängliga webbplatser och funktioner